Meer dan 30 jaar ondertussen, is Michel Doomst burgemeester van Gooik.

En wie Michel kent, weet dat hij zelf nooit echt stil stond bij die mijlpaal. Zijn lichaam mag de tand des tijds ongetwijfeld wel voelen, maar zijn politiek engagement blijft springlevend! Michel doet nog steeds aan politiek met hetzelfde enthousiasme en met dezelfde gedrevenheid als die allereerste dag op het Gooikse gemeentehuis in 1989.

Reden genoeg, vond goede vriend en journalist-auteur Jean-Pierre Schoukens, om het politieke parcours van Michel in Gooik en de regio in beeld te brengen. Ze hadden samen ontelbare gesprekken en Jean-Pierre legde zijn oor te luisteren bij medewerkers en bij lokale en nationale collega’s uit het Vlaams Parlement. Maar ook bij vrienden en familie.

Het resultaat is een 244 pagina’s tellend boek geworden. Het boek maakt duidelijk dat beleid voeren geen éénmanszaak is, maar het werk van heel wat mensen. Het toont o.a. ook aan dat de dynamiek van een lokale jeugdbeweging en veel verenigingswerk een goede basis vormen voor een schepencollege. Voor wie mij nog beter wil leren kennen is dit boek een aanrader. Voor wie lokaal aan politiek doet, kan dit boek een inspiratiebron zijn.

We nodigen iedereen daarom heel graag uit op de boekvoorstelling op vrijdag 6 maart om 19.30 u in zaal Familia in Gooik (Bronnenweg 2).

Kris Baert praat het geheel aan mekaar. Hij haalt dan een aantal mensen voor de microfoon, die zijn loopbaan van zeer nabij hebben gevolgd. Uiteraard zorgen ze ook voor een fijne muzikale omkadering.

Wil je er graag bij zijn? Bevestig dan snel je aanwezigheid bij Jan Vanderhoeven, voorzitter CD&V Gooik, via jan.vanderhoeven1@telenet.be

Tot dan!